Bu för U

Urringning. Visst, ögongodis för mig, så detta inlägg i sig är väl lite paradoxalt. Urringningens syfte är ju att visa fram bysten och få tröjan/klänningen att framstå vackrar i samarbete med kroppen den bärs av så att säga. Jag har hört argumentet "nej, det är själv urringning i sig som är snygg", men nja, d köper jag inte.. Då kunde man lika gärna haft urringningen bak på, vid ryggen. Skulle det då vara något fel att vilja blotta sin bröst, eller delar av dem mer korrekt sagt? Nej, att vara naken är väl bara en fråga om blyghet, men det dilemma som däremot uppstår vid urringning är sexobjektisering. D.v.s. kvinnor som bär urringningar sänder ut signaler om att de vill att män ska kolla på deras bröst och således sätter dem sig själva i en sits där de kommer ses som sexobjekt istället för en person. Ska vi i ett modernt sammhälle sträva efter jämlikhet av båda könen så blir det väldigt svårt att nå ett gemensamt mål när den målgrupp som beklagar sig motarbetar sig själva. Dock gäller detta inte just bara urringning, gäller ju även alla sorts sexistiska kläder, string, pushup, tighta byxor, etc etc. Vet att detta svider i mångas öron, många tycker detta låter befängt. Dock som tur va är jag inte satt på denna jord för att tillfredsställa er, så låt gå. Som man har jag alltid ett minuskort, d.v.s. om jag uttalar mig i denna fråga så är jag bara en mansgris, kanske för att sanningen svider så hårt.. "Sviiiiiider d? En borgare i merschedes.."

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Religion för mig

Orimligt att meritokratin ska leda till högre lön

Koranbränningar belyser svårigheten med att stifta lagar