ACAB

Tänk vad mycket man hinner förändras med åren. Min moral består, men min syn på världen och min omgivning förändras, såväl samhället dock.

Förut fann jag folk som använder slagordet "ACAB - All cops are bastards" som idioter. Tyckte de var naiva som drog alla poliser över en å samma kam. Menar, omöjligtvis kan ju alla poliser vara av samma skit som de rötägg man möter (...)

Okej men nu blir det ju så här att; när man bara mött poliser med samma attityd börjar man ju undra. 1- varför är de alla så lika i sina attityder 2- varför säger folk Acab?
1. När man väljer utbildning gör man det alltid med en baktanke. VISSA väljer att bli läkare för pengarna, andra för att hjälpa människor. VISSA väljer att bli städare för att ha råd med hyran andra väljer att parasita på välfärdssystemet. VISSA väljer att bli poliser för att härska och söndra andra för att upprätthålla lagen.
Väl konstaterat det faktum att man blir polis för att man antingen ÄR störd eller för att man vill rädda samhället från förfall kan man ställa sig följdfrågan; Hur kommer det sig att de rackare som valde att bli poliser med baktanke om att vara lagens "väktare" ändå blev rötäggen som de resterande störda jävlarna. Jo, som jag skrivit i ett tidigare inlägg är maktmissbruk kanske en av människans största akilleshälar. Att få makt är inte särskilt svårt, att hantera den är det däremot. För att göra en lång psykologiskanalys kort --> folk med rätt till att bruka våld, kränka andra, förnedra andra, intregritetsknulla andra, etc, blir även folk som utövar detta. Jag tror säker att det finns nyutbildade poliser som går runt där och försöker att inte sätta sig över andra, men när de väl fått smaken på den goda tårtan av att sätta nån kaxig jävel på plats så är det kört.

Nåväl, precis som ALLTING jag skriver så baserar jag på stereotyper, dömer efter mig själv och generaliserar. Och ironiskt nog är jag väl medveten om att sådana sorters argument väger NOLL i en diskussion. Faktum är att om någon skulle använda sig av sådana argument mot mig i en debatt skulle ja håna dem. FÖRDELEN är dock att detta är en monolog och ja behöver bevisa mig: SHIT. OM folk tänker "jo, det ligger något i det" så är det ju lugnt. om folk tänker "eh nej" så dömer ja dem som brats som aldrig varit i kontakt med en icke glad polis.

All cops are bastards. Poliser har fått en otrolig styrka och makt. De har rätt att gå in i våra hus. De har rätt att skjuta oss. De har rätt att hålla fast oss på bara misstanke. De har rätt att sätta oss att ruttna i en cell. De har rätt att ta våra saker. De har rätten att ta vårat liv ifrån oss. Men med stor styrka kommer stort ansvar. Sorry, JAG VET att tanken med att tillsätta poliser är GOD, handlar om att upprätthålla ett samhälle, men JAG VET även att vi gav för stort ansvar till människor utan att sätta oberoende folk att övervaka dem. Konsekvensen blir maktmissbruk. Vad är maktmissbruk? För mig ofc.. Maktmissbruk är inte bara att missbruka sin makt fel enligt ""LAGEN"" (""LAGEN"" är ju självfallet inte UNIVERSELL som många människor verkar tro, lagen skiljer sig från land till land och är inget annat än en artificiell-lag), utan maktmissbruk kan lika väl vara en kaxig attityd för att man vet att man är UNTOUCHABLE. De faktum att kuksugarna VET att jag inte kan röra dem, DELS för att de har en äckelpistol i hölstret men även DELS för de vet att dom kan knulla sönder mig och komma undan med det.

VAD SKA NI MED PISTOLER TILL ERA KUKSUGARE?! Shit tror ni detta är gazaremsan.. Get real. Ni ska MAX ha en batong, men en dold sådan. ATT ENS GÅ RUNT MED PISTOL OCH EN BATONG SIGNALERAR "JAG KNULLAR DIG, INTE TVÄRTOM".

Men låt oss dra gränsen här, låt mina ord förbli ord. Men man ska inte trycka på människors knappar. Alla har vi en akilleshäl. Fascisternas är att underskatta folket. Väck inte den björn som sover..


Okej, så har jag inte blivit annat än en ociviliserad RÖDING?! Ja jävlar.. Varför är vi alla inte ociviliserade rödingar? Finns det folk som finner sig i att bli rövknullade dagligen av ett rövknullande system? Nej, dels finns det dem som inte bryr sig, dem som inte fattar, men även dem som bara inte PALLAR tänka på skiten vi lever i, det system vi är slavar under. Ska man kunna njuta av livet i vardan måste man kunna slappna av. Vissa av oss tar droger (ja, alkohol är en drog... tänk att 90%av er inte accosierade det med det hahah..) andra biter i det sura äpplet och dör i förtid av stress. Ber jag om statsrevolt? Ber jag om revolution? Ber jag om snutjävlars död? Nej. NEJ! MEN IBLAND MÅSTE MAN FAN FÅ VA MÄNNISKA. IBLAND måste jag få lägga min moral åt sidan. IBLAND måste även jag få låta bli att leva som jag lär. Jag förspråkar förstående, förlåtande, kärlek. Ovan är knappast något som stödjer det. JAG ÖNSKAR AV HELA MITT HJÄRTA ATT JAG KUNNAT LEVA SOM JAG LÄR. Men tills den dan jag gör det: SUG KUK ÅT HELVETE ALLA POLISER :)

FRA då, ja, vet inte ens om det finns någon efterfrågan om att debatera om detta, känns ju rätt uppenbart iaf. För att summera: Gott nytt år, när ni läser detta är det 1 januari 2009 och ni kan suga min kuk. Tack så mycket för att ni saboterar vårt samhälle, tack så mycket för att ni förtär den lilla form av intregritet vi har kvar. TACK för att NI förvandlar detta, en gång så fina, land till USA. TACK AV HELA MIN SJÄL. PS. Dra åt helvete.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Religion för mig

Orimligt att meritokratin ska leda till högre lön

Koranbränningar belyser svårigheten med att stifta lagar