Genus med 's

Jag hade en svensklärare, ja eller, hon undervisade i svenska, men hon var pucko. Var på mitt gymnasium, ingen nämnd ingen glömd.
Lyssnade inte allt för mycket, men en sak hon sa som var av intresse var att "språket formas efter tiden", d.v.s. vi har rätten att ändra språket. Jag förespråkade att få skriva 's efter ägande form, t.ex. Peter's bok. Dock tyckte hon att detta var absurdum att utveckla språket på detta sätt.
Nåväl, tog inte notis av detta så mycket då hon någon lektion senare sagt "nazister och rasister är identiskt". Jag hoppas EXTREMT gärna någon dum antirasist där ute tänker som henne och instämmer med hennes uttalande, ska bli av gläjde att skämma ut er..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Religion för mig

Orimligt att meritokratin ska leda till högre lön

Koranbränningar belyser svårigheten med att stifta lagar