Alkohol

Ja, varför är jag så besatt att skriva om denna trolldryck? För jag är alkoholist? För jag är besatt av alkohol? Nej, för att jag vill poängtera dess sanna laddade värde och inte lyfta fram den som någon simpel middagsdryck som hela sveriges regi och folk gör.

När folk talar om alkohol som vanligt partyvatten blir jag irriterad för de lyfter fram sig själva som icke-missbrukare. Skrattar gör jag när folk talar om hash som en drog, en farlig sådan, när de talar om att det är bra att den är förbjuden, och att det bara är knarkare och drogmissbrukare som tar det. Skrattar dem i ansiktet. De faktum att det inte är beroendeframkallande, ingen risk för våldsamtbeteende eller risk för överdos, är inget det vet om när de står och hycklar sig. Vad de däremot VET är att alkohol dödar slaktar och förpestar samhället, enda väljer de att framlägga alkoholen som den milda drogen.
Nej min tes är inte att legalisera mariana, bara för att en drog är laglig ska inte fler bli det. Ingen logik i det. Enda logiken är att man kämpar för att illegalisera alkoholen, men finns ju inget som pekar på det nu.. ENDA anledning till varför alkohol är lagligt är för att det är en tradition vi växt upp och vant oss vid. Skulle man ta bort den nu skulle man få hus i helvete. Även fast ni svenskar är kuksugare som suger politikernas små kukar utan att tänka efter vart den kuken vart innan, så skulle ni i alla fall gå i uppror i fall de tog bort erat kära livselelixir.

Nåväl, även fast jag inte orkar lägga allt för mycket negativ energi på att övertyga svenskar om hur dumma svenskar är som tycker alkohol är en "helt okej sak", så har jag nu alltså igen börjat lägga MIN Dyrbara energi på något som andra misslyckats med; Jag talade med en tjej på ett cocktailparty (jag, men det var ju fri-bar, vem skulle inte hinkat?!) och sa till henne att enda anledning till varför vi tar droger (JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ALKOHOL INKLUDERAS I DETTA TILL 100%, shit...) och enda ursäkten till varför vi tar det är för att vi vill fly verkligheten. Verkligeheten vill vi fly för vi inte pallar trycket och vill ha en snabb lösning. Om man säger att samhället suger så vore botemedlet att på lång sikt byta jobb, skaffa nya och bättre vänner, bo i ett lugnt område etc etc, MEN, eftersom samhället på vissa punkter suger så blir det svårt att iscensätta alla dess oformationer och således tar vi en smitväg ut för att stå ut lite till. Fram tills inte alls för länge sedan hade jag svårt att sympatisera med fest-alkoholister (alltså, riktiga a-lagare har jag mer sympati för än sopiga svennar, a-lagarna erkänner iaf att allt suger så de super mer, sopiga svennar kan inte ens erkänna för sig själva varför de super), men sen så sa en kille till mig "fuck yes you've gotta drink, just look at the pressure of the society". Och jag fick mig en "aha":are. Vi ska ha jobb (ja eller mer korrekt sagt ska vi ha tjänstemanna jobb, hög lön, rena naglar, klättra i karriären, inte nöja oss med mcdonalds), vi ska studera (bla bla bla kth etc etc), vi ska vara mogna (följ idiotiskt skriva sociala normregler skriva av nån uppstoppad sosskärring), vi ska acceptera när vi får en fet dos av politikkuk uppstoppade i arslet (ja, böj er frammåt) osv osv. Vem fan skulle palla med detta? Varför pallar vi detta? Jo vi har ju inte många andra alternativ. Sen småbarnsben ska vi prestera, va fina, va bäst, är du nästbäst blir du mobbad. Är du fet är du ute, är du trög är du körd. Men visst, alla kan vi inte vara elite löpare, vad vi där emot kan är att supa utav bara helvete.
Nej, alkohol är inte okej, men det är inte heller samhället, än! Eller okej, det är inte okej än, och kommer nog inte bli, eftersom det börja vända. Men istället för att ta livet av oss bländade av den bistra sanningen kan vi mata oss själva med lite lögner och säga att det blir bättre. ... Så drick, men kom för fan inte till mig och säga att du dricker för att det är kul. Säg för fan inte det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Religion för mig

Orimligt att meritokratin ska leda till högre lön

Koranbränningar belyser svårigheten med att stifta lagar