Solglasögonens anonymitet

Allt för länge har jag stört mig på  (hmm aj aj, har jag just yttrat standardfrasen som sägs av den genomsnittlige fjortisbloggaren?) Delete, Retry:
Emellertid uppträder situationer där jag får ett instinktivt behov att vomera, och detta inte på grund av systembolagets glamorösa produkter, utan på grund av Solglasögon.

När vi hälsar är det en plikt att ta ögonkontakt, viktigare än själva handskakningen. De ärligaste människorna du känner är dem som ser DIG i ögonen när DU talar.
Ögonen är själens spegel -with out a doubt instämmer de flesta som upplevt detta. Inte minst alla framgångsrika pokerspelare. Inte konstigt att så många av dem fuskar med solglasögon..

"Bakom mina solglasögon kan jag vara mig själv", och det är precis den styrkan många upplever bakom sina fula fula solglasögon. Whips så får folk attityd och leker balla.
På samma sätt som vi kan tolka andra människor i deras ögon så upplever man även en sårbarhet i att visa sina känslor genom ansiktet och ögonen. Och genom att då följa denna blottande länk känner man sig genast mentalt stärkt.

Till alla er som går runt och leker fina bakom era fula fula solglasögon: But why you so ugly?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Religion för mig

Orimligt att meritokratin ska leda till högre lön

Koranbränningar belyser svårigheten med att stifta lagar