Jag är den jag är

Nej i helvete! Finns d nå värre än att ha en perfekt flickvän som helt plötsligt hostar upp "sluta försöka ändra mig, jag är den jag är". Fy fan! "ta mig för den jag är eller så kan du dra" "sån är jag, deal with it" USH!!!!!! D där är höjden av egoism å dumhet! Har ni inte fattat bättre? Ni är den ni är tack vare två faktorer: arvsanlag (DNA) och omgivningen,miljön. DNA påverkar t.ex. hur pass mycke damp ni har, hur mycke aderalina å endorfin ni har, men allt sånt är beroende av miljön ni lever i. Y ÄR BEROENDE AV X KURVAN. D.v.s. att d mest relevanta är eran omgivning. NI ÄR DEN NI ÄR MER ELLER MINDRE TACK VARE ERAN MILJÖ (om vi ser detta ur en icke religös synvinkel). Så att säga "du kan inte ändra mig" är så naivt så d finns inte. Den du är nu är du troligen inte om ett år, 10 år eller 100.

Hela tiden möts man av nya miljöer, nya människor med nya ideer. vissa saker tar man åt sig, vissa omvärderar man, andra skjuter man ifrån sig. Kontentan blir att du ständigt förändras. Kan räcka me att kolla tv i 5 h eller snacka me en kompis 5 min. Så snälla, sluta tro att ni är så jävla balla å ingen ska få ändra er, ni ändras hela tiden. Visst, man har ju en röd tråd inom sig, rätt å fel, men e ju bara barnsligt att säga "ta mig för den jag är eller dra". Haha, skulle alla göra så skulle ingen älska ingen mer eller midre. Ibland måste man göra uppoffringar, GE OCH TA, hört talas om d era spån? Ibland får man skjuta på sina principer, ibland omvärdera dom å lyssna på va andra har å säga eller ibland bara släppa sin stolthet. För att sitta å trycka på konservativa å naiva åsikter bara FÖR ATT är som att kasta sin vänskaps i sjön.

Så får er som fortfarande kör me refrängen "take it or leave it", visst, ska ja dejta en 18 årig brud som sagt så sen hon gick på dagis dejtar ja ju rent praktiskt en 5 åring. Utveckling görs inte bara fysiskt, även psykiskt. SUG PÅ DEN ERA JOBBIGA """"DIVOR""""

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Religion för mig

Orimligt att meritokratin ska leda till högre lön

Koranbränningar belyser svårigheten med att stifta lagar